Jestli přicházíte k tomuto článku proto, že se chcete dozvědět něco o PageRanku, tak to pro vás máme dobré i špatné zprávy – internet vám radí, zapomeňte na PageRank, protože už to není jediný relevantní ukazatel toho, jak dobrou jste odvedli práci (jakože ani nikdy nebyl). Zároveň ale říká, abyste i tak nějakou pozornost internetovým metrikám dali.
Nejlepší samozřejmě je, pokud máte nějakého seo odborníka, zeptat se přímo jej, které metriky používá pro měření nejrůznějších charakteristik webové stránky. Seo Seolight.cz totiž není jenom o nějakých lehkých optimalizacích, ale je to především dlouhodobá práce pečlivého zahradníka, který se několik měsíců stará o své květiny, aby krásně vyrostly a voněly. Přesně proto je nutné sledovat hned několik ukazatelů, které mohou okamžitě upozornit na rodící se problém nebo mohou odhalit nové možnosti optimalizace, které by jinak byly opomenuty.
Samozřejmě spoustu metrik nám poskytují samotné internetové vyhledávače, ovšem existuje celá řada nástrojů a poskytovatelů těchto nástrojů, kteří nám dávají možnost podívat se také na jejich vlastní ukazatele, které nám mohou zase prozradit něco navíc. Ovšem to všechno záleží na tom, jestli s nimi vlastně umíme pracovat a víme, co nám říkají. Lidé se totiž mnohdy orientují podle jednoduché logiky – zelená barva je dobrá barva, vysoké skóre je dobré skóre a ať je to co je to, chci, aby to bylo všechno zelené a vysoké. To si samozřejmě přejí i Lesy ČR, ovšem ne vždy je slepá honba za nejvyšším skóre nějaké metriky to nejlepší.
Určitě bychom se proto neměli soustředit jenom na nějaké metriky a měli bychom hledat možnosti optimalizace také na různých jiných místech, především bychom pak měli hledat inspiraci v odborných článcích, byť je většina v angličtině, dá se najít i český překlad. Takže neznalost jazyka již neomlouvá!